כיום ניתן למצוא לא מעט חברות ופרילנסרים שעוסקים בבניית אתרים. חלקם מתמחים בבניית חנויות וירטואליות, חלקם ידועים בשל העיצוב הייחודי שמעניקים לאתרי האינטרנט שהם בונים, חלקם ידועים בשל יכולות התכנות הגבוהות ועוד…

כשמחליטים להקים אתר אינטרנט כמובן שחשוב לבחור בחברה שתתאים לצרכיכם ורצונותיכם (וגם כימיה טובה לא תזיק), בין היתר על פי הפרמטרים שציינו בפסקה הקודמת, אך יש דבר נוסף שיכול להוות יתרון רציני עבורכם בבניית אתר והוא בניית אתר אצל חברה שמתמחה גם בקידום אתרים.

התאמה לגוגל מהרגע הראשון

במידה ומדובר על האתר הראשון שלכם וכל הנושא של חשיפת העסק ברשת הוא חדש עבורכם, סביר ואף טבעי שלא תרצו לחשוב רחוק מידי על דרכי השיווק ותרצו להתחיל מהקמת האתר, אך כדאי שתדעו את הדבר הבא – לבניית האתר יש חלק חשוב ולפעמים קריטי בהצלחת קידום האתר בהמשך בגוגל.

התאמת האתר לגוגל כוללת בין היתר

  • בניית האתר כרספונסיביאתר רספונסיבי אשר מותאם לצפייה מדסקטופ, מובייל, טאבלט וכל גודל מסך בעצם, הוא דבר הכרחי היום הן בהצלחה להתקדם במנוע החיפוש של גוגל והן כמחשבה על נוחות המשתמש, שכן כיום כבר מעל ל-50% מהגולשים בכל אתר מגיעים ממכשיר נייד כזה או אחר.
  • כתיבת קוד ברמה גבוהה – אולי זה נשמע לכם קצת כמו ג'יבריש, אבל חשוב לדעת שכתיבת קוד נקי ואיכותי הוא חשוב ביותר לפעילות תקינה ושוטפת של האתר, לניהול קל ונח וכמו כן משפיע על מס' דברים כגון מהירות האתר והדרך שבה גוגל רואה אותו.
  • אפשרויות עריכה, הטמעה ואופטימיזציה – הסעיף הזה לא רלוונטי לאתרים שנבנים בוורדפרס, אבל יש חברות שפיתחו מערכת סגורה משלהם, עליה בונים את אתרי החברה ונתקלנו במקרים רבים בהם לא ניתן לעשות דברים בסיסיים (מההיבט של מקדמי האתר) כמו: הטמעת מפות אתר, עריכת תגיות כוללות לכל האתר ו/ או תגיות פרטניות לכל עמוד, ניהול הפניות עמודים, ניהול תמונות באתר ועוד. כמעט הכל פתיר, אבל בטוח שתעדיפו לחסוך זמן וכסף כתוצאה מהתנהלות בין חברת הקידום לחברת הבנייה ושינויים שהיו יכולים להחסך.
  • אפיון מקיף ומחשבה על חוויית משתמש – היררכיה נכונה באתר ומחשבה על נוחות גלישה חשובים לא רק עבור הגולש אלא גם עבור גוגל, לפעמים בעקיפין ולפעמים לא, נסביר: משנה לשנה הדרך בה מנוע החיפוש בוחן את אתרי האינטרנט הופכת לאנושית יותר ויותר, לכן כשאנחנו חושבים על גוגל אנחנו צריכים לחשוב על הגולש.

כמובן שניתן לבצע התאמות לגוגל גם לאחר שאתר נבנה, בוודאי שמההיבטים הפחות טכניים כמו יצירת טקסטים מתאימים ועוד שלל פעולות ON-SITE / OFF-SITE, אך ההיבט הטכני, שחשוב לא פחות, יכול להתקיים לעתים אך ורק בשלב בניית האתר.

אנו כחברה שמתמחה הן בבניית אתרים והן בקידום אתרים אורגני, מזמינים אתכם להתייעץ, לשאול ולחקור על מנת שתגיעו לתוצאה הטובה ביותר בבניית האתר שלכם.