קידום ממומן
קידום ממומן בגוגל, או PPC בשפה המקצועית (Pay Per Click) הוא פרסום מודעה בין תוצאות החיפוש בגוגל, וכולל בין היתר גם אפשרות ל"פרסום רודף" (Remarketing) ברחבי האינטרנט עבור מבקרי האתר שלך, פרסום מודעות וידאו ביוטיוב, קידום אפליקציות ומוצרי חנות אינטרנטית.
מתי כדאי ומתאים לבחור בקידום ממומן בגוגל?
יש צורך בתוצאות מיידיות – לעומת הקידום האורגני שמתאפיין בבניית תשתית ארוכת טווח, טיפוס בתוצאות בצורה טבעית ואורגנית וריצה למרחקים ארוכים, הקידום הממומן מספק לנו את הצורך של "כאן ועכשיו". נכון, אנחנו בונים קמפיין ונותנים לו לרוץ במשך מס' שבועות כדי לבחון את הבסיס שלו ולהתחיל לשפר בהתאם, אבל התוצאות מיידיות. במידה והקמפיין בנוי ומנוהל בצורה מקצועית, כל עוד נשלם לגוגל – נופיע בתוצאות הראשונות.
אם התקציב מאפשר – כן, הכי פשוט שיש. האתר שלכם מקודם אורגנית ואתם מרגישים שאתם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של גוגל? אמנם המטרה של קידום אורגני היא שלא נצטרך להיות תלויים במודעות של גוגל, אבל גם אם האתר שלכם ממוקם גבוה בחיפושים הרלוונטיים חשוב לזכור שלא כל הגולשים נוהגים באותה צורה. חלקינו, מבלי לשים לב אפילו, לא לוחצים על מודעות ממומנות כי אנחנו מרגישים שזו לא תוצאה "מספיק טובה". התוצאות האורגניות הגיעו לשם בכוחות עצמן ולכן הן אותנטיות יותר ויענו על הצרכים שלנו בצורה מדוייקת יותר. מצד שני, חלק אחר של הגולשים לא ממש מתעמק ופשוט לוחץ על הכותרת שהכי משכה אותו.
ומצד שני, אם התקציב לא מאפשר – ברוב המקרים, האלטרנטיבה, או ההתלבטות היא בין קידום ממומן לקידום אורגני. מכיוון שהקידום האורגני מתבסס על אתר אינטרנט שלם, עם מס' עמודים, ודורש תחזוקה שוטפת הן מבחינה טכנית והן מבחינת התוכן, לא תמיד מתאפשר תקציבית להקים אתר. בקידום הממומן אפשר להסתפק במרבית המקרים בעמוד נחיתה בודד, אחד וטוב. ההמלצה שלנו היא תמיד לתחזק אתר עם כל המידע על העסק שלכם, אך תמיד יש אלטרנטיבה.
איך מתחילים לפרסם?
ראשית, אנחנו עורכים מחקר מילות מפתח על מנת להבין עלויות משוערות לקליקים (התשלום מתבצע אך ורק כשלוחצים על המודעות שלנו), ובכלל, למצוא את מילות החיפוש המתאימות ביותר למודעות שנקים. מחקר מילות המפתח משמש אותנו גם כאשר תחום העסק לא נפוץ, או נישתי בתחומו ונרצה להבין האם גוגל זו הפלטפורמה המתאימה בכלל.
לאחר מכן אנחנו מקימים את הקמפיין/ים במערכת הפרסום של Google Adwords עם מודעות המתאימות לחיפושים שהחלטנו לפרסם אליהם, מגדירים תקציב יומי ומתחילים לרוץ.
לאחר שהקמפיין עלה לאוויר יש צורך במעקב מתמיד אחר הביצועים, בחינה ושיפור של המודעות, עלויות הקליק, יחסי המרה ועוד. באמצעות ניהול ומעקב נכונים אפשר להביא לתוצאות מצויינות!
יתרונות בולטים בקידום ממומן בגוגל
- דינמי – אפשר להתחיל, להפסיק ולשנות מתי שרוצים
- מדיד – סוג הפרסום הזה מאפשר לנו לנתח ולהבין את הכדאיות בפרסום בפלטפורמה הזו
- לא מחייב בהקמה ותפעול אתר אינטרנט שלם
- תוצאות מיידיות – הגעה ישירה למקומות הראשונים בגוגל, כל עוד התקציב לא בוזבז במלואו
- קשר ישיר ומהיר עם הלקוח – הלקוח יכול לחייג אל העסק עוד לפני שנכנס לאתר