כידוע (או שלא, אבל עכשיו תגלו) האינטרנט מציע לא מעט "ערוצים" בהם תוכלו לפרסם את העסק שלכם. שיווק באינטרנט (או שיווק Online) הוא עולם שאפשר להתבלגן בתוכו מאוד בקלות ובסופו של דבר לבחור את הבחירות שלא בהכרח יתאימו לעסק, למטרות שלו, לתקציב וכו'.

נתחיל בכך שהמטרה הסופית והמשותפת לכל בעלי העסקים משיווק באינטרנט או בכלל, היא להגדיל את מאגר הלקוחות שלהם. לאחר שזה נאמר, צריך לחפור קצת יותר בפנוכו ולהבין את הסטטוס של המותג ברשת, הותק שלו, האם נעשו עליו פעולות שיווק קודמות, להבין את התחום ומתחריו, אולי זה מצמצם לנו בכלל משמעותית את ערוצי השיווק?

כפי שאתם בטח מתחילים להבין, יש המון משתנים, ועוד לא נגענו בכלל בתקציב, שיעזרו לנו לקבוע את הדרך הנכונה והמתאימה. אם כן, בואו נכנס קצת יותר לפרטים ונגע בכמה מהאפשרויות הבולטות:

SEO (קידום אורגני)

אם חקרתם קצת את התחום ודיברתם עם כמה חברות שונות ואנשי מקצוע, כנראה ששמתם לב שכל אחד מתייחס לקידום האורגני מנקודת מבט שונה, עושה פעולות שונות (אם התנסיתם עם השירות בפועל), מאמין בגישות שונות וכו', אבל על דבר אחד אין עוררין ואתם תשמעו אותו מכל איש מקצוע הגון מהתחום: היעד שלכם הוא לקוחות בטווח המיידי? כנראה שקידום אורגני אינו מתאים לכם. קידום אורגני, על קצה המזלג, הוא בניית תשתית ותהליך מתמשך אשר נועד להציב את האתר שלכם במקומות הגבוהים בגוגל בהתאם לחיפושים שלקוחות פוטנציאליים עלולים לחפש. מכיוון שלאף אחד אין שליטה ממשית על מנוע החיפוש, התהליך הוא התאמת האתר והעמודים שבו במגוון צורות לפי "הרצונות" של גוגל, ולכן זה תהליך שלוקח זמן, תהליך דינאמי וכאשר הוא מתבצע בצורה טובה הוא נותן שקט, מחזיר את ההשקעה וכמובן שגם יוצר הכנסה. קידום אורגני לא מתאים לכל סוג עסק ומטרה וצריך לבחון את הדברים לעומק.

PPC (קידום ממומן בגוגל)

לעומת הקידום האורגני שמטרתו היא בניית תשתית בצורה שקולה והבאת תוצאות לטווח הארוך מתוצאות החיפוש האורגניות, ה PPC הוא "האח הפרוע יותר" שמיועד לספק את התוצאות "כאן ועכשיו". מודעות ה PPC הממומנות של גוגל מופיעות בתחילת ובסוף עמודי החיפוש. נכון להיום (2018) מדובר ב כ 6-7 מודעות כאלו בכל אחד מהעמודים הראשונים, אך זה משתנה מפעם לפעם.

אז איך ה PPC בעצם עובד אתם שואלים?

שלא תבינו לא נכון, אמנם כינינו אותו כ"אח הפרוע" אך אין זה אומר שלא דרושה עבודה רצינית, יצירתית והרבה ידע ומחשבה כדי ליצור קמפיין מודעות שיעבוד טוב ויביא תוצאות משתלמות. אנחנו מייצרים קמפיין מודעות בהתאם למילות המפתח שעליהן נרצה שהמודעות יופיעו. ישנן אפשרויות רבות להגדרת הקמפיין, למשל באיזה שעות או ימים נרצה שהקמפיין יפעל? האם נרצה להגביל אותו למילות מפתח ספציפיות או שנעדיף שיופיע גם בחיפושים דומים?

בפועל תשלמו על כל קליק שקיבלתם על המודעה ( ppc=pay per click), כאשר עלות הקליק משתנה בין תחום לתחום ובהתאם לתחרות הקיימת על מילת המפתח. לפני הקמת קמפיין מסוג זה נבחן את פוטנציאל ההמרות והכדאיות בהקמת קמפין בהתאם לתקציב. חשוב לזכור שיחד עם זאת שהתוצאות הן בטווח המיידי יותר, כך הן גם נפסקות ברגע שמפסיקים את המודעות.

רשתות חברתיות

הדבר החם ביותר לטעמנו בשנים האחרונות בכל הנוגע לפרסום. כו-לם נמצאים ברשתות החברתיות ומטבע הדברים הן הפכו לזירה החמה ביותר עבור מפרסמים, מכל סוג. אם ניקח את הפייסבוק לדוגמא, הרשת החברתית מאפשרת לנו להקים עמוד ייחודי לעסק שלנו וליצור שיח אישי עם הלקוחות החדשים והוותיקים שלנו. גם בפייסבוק ניתן ליצור קמפיינים ממומנים ומטורגטים לקהל ספציפי שאליו נרצה לכוון. אמנם לא תמיד אנחנו מקבלים את החשיפה שרצינו, אך עדיין מדובר בכלי בעל עוצמה לא מבוטלת למפרסמים ובעלי עסקים.

נגענו במאמר הזה בכלים הפופולריים לפרסום באינטרנט, אך עדיין זה רק על קצה המזלג. הדבר החשוב ביותר להדגיש הוא שלא כל ערוץ פרסום מתאים לעסק שלכם. אנחנו מאמינים שצריך לבנות תכנית מותאמת אישית לכל עסק, בהתאם לתקציב ולשאר הפרמטרים כמובן לאחר שנבדקו על מנת להשיג את התוצאות הטובות והמשתלמות ביותר.

הלכתם לאיבוד בתוך ים האפשרויות? תנו לנו להיות המציל (מטאפורית כמובן, אין לנו בגדי ים מביכים) ותתייעצו איתנו לגבי ערוצי הפרסום הטובים ביותר עבור העסק שלכם. נשמח לעזור!