חלק מהלקוחות שפונים אלינו לבניית אתר מגיעים עם אתר שכבר נבנה עבורם בעבר, או אתר שהקימו בעצמם ובמקרים מסויימים עולה ההתלבטות האם לעשות שינוי קטן באתר עצמו או שאולי לבנות אותו מחדש. החלטנו לשתף אתכם במקרים הבולטים אשר אולי יעזרו לכם להבין קצת יותר את הצורך שלכם.

שדרוג ממערכת חינמית לאתר מקצועי ומותאם אישית

לא מעט בעלי עסקים מעדיפים להתחיל את הדרך עם אתר שהם בונים לבד, המבוסס על מערכת חינמית כלשהי מבין האפשרויות הקיימות בשוק. הבחירה הזו מגיעה לעיתים משיקול כלכלי ולעיתים מההבנה שזה מה שהם צריכים כרגע. לכל מערכת כזו יש מודל משלה, אך במרבית המקרים ניתנת אפשרות בסיסית להקים אתר ע"י בחירה בתבנית עיצוב המתאימה ביותר, והתאמתה לצרכים שלך בצורה די פשוטה. בחלק מהמקרים מוצעת גרסת פרימיום בתשלום חודשי כלשהו, המאפשרת חיבור עם דומיין (כתובת האתר) ייחודי, הצגת האתר ללא קרדיטים, התממשקות עם כלים ועוד. יש לציין שמבחינה ויזואלית אפשר להגיע לתוצאה לא רעה בכלל, ואפילו טובה אם ממש השקעתם, אבל החסרונות עולים על היתרונות, כאשר הבולטים ביניהם:

  • בסופו של יום, חינמי או פרימיום – האתר לא שלך
    זה הדבר שחשוב ביותר לזכור: גם אם שידרגתם לגרסת הפרימיום, האתר לא שלכם ואתם רק "שוכרים" אותו. אתר האינטרנט של העסק צריך להיות שלכם ובבעלותכם. גם כאשר פונים לחברה לבניית אתרים, חשוב לוודא שלאחר התשלום האתר עובר לבעלותכם.
  • תבניות העיצוב
    אז נכון שכמו שאמרנו, ניתן להגיע לתוצאה יפה מבחינה ויזואלית, אבל תחשבו כמה אתרים קיימים עם אותה תבנית עיצוב. הצבעים אולי קצת שונים, השמות של העמודים והתמונות, אבל אין ייחודיות אמיתית לאתר וקשה מאוד "לדבר" את השפה של העסק דרך אתר כזה. מעבר לעיצוב ייחודי, ישנן עוד סיבות שבגללן אנחנו ממליצים להמנע משימוש בתבניות עיצוב מוכנות, למשל: שליטה מוגבלת על שינויים במבנה האתר וכמות לא מבוטלת של קוד לא הכרחי אשר משפיע בין היתר על מהירות טעינת האתר.

שדרוג אתר ישן

אתר אינטרנט, ממש כמו רכב, מחשב ועוד דברים דומים צריך לתחזק, לרענן ובמקרים מסויימים גם להחליף. צריך לזכור שהאינטרנט עושה קפיצות משמעותיות כמעט מידי יום. חוויית הגולש ותשומת הלב שהופנתה אליו מתפתחת כל הזמן ובכל יום אנחנו לומדים על כך עוד דברים. הקוד שבו בנוי האתר משתנה כל הזמן, התאמות של האתר למנועי החיפוש וכמובן עיצוב. כמו באפנה, ישנם טרנדים שמתחלפים ומה שהיה נראה חדיש לפני 3-4 שנים, היום יכול להראות מיושן. כשלקוח פונה אלינו עם אתר שבנה לפני מס' שנים ומעוניין לעשות שדרוג אתר לא נפסול זאת על הסף. לעיתים שינויים קטנים יכולים לעשות את ההבדל, אך במרבית המקרים הדבר הנכון והמשתלם ביותר הוא לעצב ולבנות מחדש את האתר.

הפיכת אתר לרספונסיבי

אתר רספונסיבי נכנס חזק למודעות רק בשנים האחרונות, ולכן רוב האתרים שקיימים מעל ל- 4,5 שנים (נכון לשנת 2016) לא מותאמים לסלולר. שדרוג אתר מסוג זה מצריך בדיקה מעמיקה וגם כאן יכנס השיקול של ההשקעה הדרושה באתר.

אם אתם מעוניינים בבדיקת שדרוג אתר ישן, נשמח לייעץ לכם. השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר או פשוט חייגו 03-5321225.