קידום אתר במנועי החיפוש כולל שלבים רבים. כל שלב חשוב בפני עצמו, אך אחד החשובים ביותר נמצא בתחילת התהליך – שלב בחירת מילות המפתח לקידום האתר.

מהן מילות המפתח?

כאשר אנו מקדמים אתר, המטרה שלנו היא להפוך אותו לרלוונטי ביותר עבור מה שהגולש חיפש. על מנת לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר, התהליך הראשוני בקידום אתר הוא חקר התחום שבו עוסק האתר ומתחריו. בתהליך זה אנו בודקים מהם הביטויים שהגולשים מחפשים בתחום, מה רמת התחרותיות של אותם הביטויים ולאחר מחשבה מעמיקה בונים רשימת ביטויים שבה כדאי להתרכז בקידום האתר.

ביטויי זנב ארוך

ביטויי זנב ארוך הם שאילתות המורכבות ממס' מילים, לדוגמא: סדנת בישול למתחילים במרכז.
ביטויי זנב ארוך מציגים לרוב נפחי חיפוש נמוכים יותר אך נחשבים לממוקדים יותר ובלא מעט מקרים אחראיים להמרות הטובות ביותר. האסטרטגיה הטובה ביותר היא לשלב ביטויים כאלה בנוסף לביטויים המרכזיים והגנריים, על מנת להשיג תנועה מהירה יותר לאתר, ולעיתים את הטובה ביותר. לעיתים, על מנת להגיע לביטויים האלו צריך להיות קצת יותר יצירתיים, ומלבד שימוש בכלי מילות החיפוש, ניתן להגיע אליהן דרך ה – Search Console (כלי מנהלי האתרים), או אפילו דרך חיפוש ביטויים שונים מהתחום בגוגל, כמו בדוגמא הבאה:

כמות חיפושים גדולה = כמות המרות גדולה?

לא בהכרח. כמובן שכל מקרה לגופו, אך נהוג לחשוב שהביטויים המחופשים ביותר, הם אלה שיביאו בהכרח את מירב ההמרות לאתר. יש לקחת בחשבון כדאיות של השקעה מול רווח, הן מבחינת זמן וכסף, ומשתנים נוספים אשר דורשים ניסיון רב ומקצועי שבעזרתו ייעשו הבחירות הנכונות.

אתם בטח שואלים את עצמכם – "רגע, אבל אם ישנו ביטוי בתחום שלי עם כמות של 4,000 חיפושים חודשיים בממוצע, למה שלא נתמקד עליו?"

ובכן, אם ניקח לדוגמא את תחום עריכת הדין – הביטוי הבולט בתחום זה יהיה כמובן "עורך דין".

נניח שתחום התמחותך הוא צוואות וירושות, אין זה אומר שהביטוי "עורך דין" יהיה רלוונטי עבורך. נכון, תגיע תנועה חדשה לאתר, אך יש להניח שברובה אינה תהיה רלוונטית, הגולשים שיגיעו לאתר יצאו במהרה והאתר יחשב ל"לא סמכותי" וכך גם ירד בתוצאותיו.

אנחנו מאמינים בעבודה על רשימת מילות מפתח מגוונת אשר מורכבת ממס' סוגים של ביטויים. מהניסיון הרב שצברנו עם קידום אתרים בתחומים שונים, למדנו את חשיבות בחירת הביטויים לקידום ואת הרכבת הרשימה המנצחת.